Widzisz, nie jest to takie proste jak się wydaję. Gram na giełdzie od ponad roku, na instrumentach pochodnych (kontrakty, opcje) na WIG20. Pomimo, że zysk jest i będę się rozliczał z podatku, to wiem też ile pracy trzeba włożyć żeby osiągać dobre wyniki. Tak po krótce:
1.)Stopień trudności ? ULTR*HARD. Nie wiem czy masz świadomość ale na rynku pochodnych zarabia tylko 10% inwestorów podczas gdy 90% traci. na FOREXie zarabia tylko 2%. Trzeba mieć świadomość że gra się tutaj w grę przegranych i chodzi o to żeby być w tych 10%/2%. Podstawy teoretyczne: Odbyłem wiele szkoleń, mnóstwo ksiązek pochłonietych i nadal się ucze...
2) Strategie... istnieją oczywiście. Tylko że każdy dobiera,tworzy je sobie sam. Każdy z nas jest inny, 90% sukcesu na giełdzie TO NIE UMIEJĘTNOŚCI tylko PSYCHOLOGIA. Giełdą rządzi jedno: CHOCIWOŚĆ. Możesz mieć najlepszą strategie inwestycyjną a możesz i tak zawsze tracić. Pytanie jakim człwoiekem jestes ? Cechy. Czy jesteś gotów patrzeć jak np. robią Ci zjazd na 100pkt, a Ty jestes w odwrotną strone i masz już 10 tys. w plecy (i teraz setki pytań czy może obrócic pozycje, czy napewno mam racje itp. itd.) ? Czy może wolisz bardziej brać kase łyżeczką, małymi cząstakami?
Jest to niestety tak złożony temat, że naprawde mógłbym tutaj napisać kilka stron. Tak naprawde nie jestem w stanie Ci odpowiedzieć na Twoje pytania sensownie, bo musiałbym Ci wyłożyć wiele różnych rzeczy. A rozumiem że podstaw nie masz (z tego co piszesz).
3.) Czas: Cóż pn-pt 8:30-16:30 trawają u mnie notowania. FOREX "praktycznie" 24h na dobę 365 dni w roku. Ile czasu masz poświecić ? Ja jestem dzień w dzien, co nie znaczy że codziennie wchodzę w rynek, raczej daytrading. Po zakonczeniu analizuję, patrzę na wykresy. Jak jest lipna sesja odpalam 5 stolików i jazda