Przejdź do forum
Fotografia - porady

Powiadomienia
Wyczyść wszystko

[Zamknięte] Fotografia - porady

3 Posty
3 Użytkownicy
0 Reakcje
317 Wyświetlenia
ManYac
PokerStrategist

Witam, pewnie na forum jest sporo osob zajmujacych sie tym tematem.

Planuje kupic jakas lustrzanke na poczatek. Tutaj pojawia sie moje pierwsze pytanie. Co mozecie mi doradzic na start ? Wiadomo ze na poczatku nie bede wykorzystywal jakis bardziej zaawansowanych mozliwosci aparatu ale tez chcialbym kupic cos co wystarczy mi na dluzej. Chcialbym cos Nikona poniewaz moj brat ma aparat tej marki i kupil juz pare fajnych obiektywow, wiec moglbysmy wymieniac sie obiektywami. Cena, nie wiem jak ksztaltuja sie one na rynku, ale mysle ze cos do 3k, oczywiscie jesli uwazacie ze nie ma sensu zebym wydawal tyle na aparat to chetnie kupie cos tanszego + np dobry obiektyw.

Chcialbym tez zaczerpnac jakiejs wiedzy na temat jak robic dobre zdjecia bo w tym temacie tez jestem raczej zielony. Znacie moze jakies strony z poradnikami dla poczatkujacych ?

Z gory dzieki za pomoc.

2 odpowiedzi
maesky87
Oldschool Grinder

Ze sprzętem Ci nie pomogę, bo swojego Nikona D60 kupowałem w grudniu 2008 i od tamtego momentu nie interesowałem się nowinkami technicznymi.

Jesteś początkujący w fotografii, więc starczy Tobie w zupełności najprostsza lustrzanka amatorska. Dalej są półprofesjonalne i profesjonalne. Jeśli wiążesz swoją przyszłość z fotografią i nie szkoda Ci siana, to kup półprofesjonalną, ale pamiętaj, że nawet najlepsze body (sam aparat bez obiektywu) nic nie da, gdy podczepisz do niego najtańszy obiektyw. W fotografii najważniejsze są szkiełka.

Co do nauki fotografowania to polecam Ci bardzo dobrą stronkę: http://www.dfv.pl/home.html
No i możesz zaopatrzyć się we wszelkiej maści poradniki w znanej sieci sklepów Torrent, np. poradniki National Geographic ;)

Tyle ode mnie. Zapewne dostaniesz tu jeszcze niejedną radę za chwilę:)