poleccie mi buty do biegania w cenie do 200 zł. trochę zapuściłem sadło i musze zrzucić wagę 10-15 kg a nawet 20kg nie będzie za dużo. jestem całkiem zielony w temacie
spróbuj ułożyć diete, samo bieganie niewiele pomoże, polecam Ci:
www.sfd.pl - poszukaj topicu "pierwsza wizyta jasia na forum" masz tam zbiór linków
Polcam asics'y. Moze byc problem za 200 ale kolo 300 kupisz dobre buty zaprojektowane do biegania.
przejedź się do Decathlona - ceny niskie, a jakość naprawdę dobra. Rok temu kupiłem buty do biegania za 90pln (ich marka, chyba Kalenji) i wytrzymały więcej niż Nike za 250pln. Wykonanie, wygoda noszenia - ten sam poziom co najpopularniejsze marki.
jak juz chcesz dac 200-300 pln to idz do sklepu dla biegania
tam okresla jaki masz typ stopy (tzn ktora czesc obcasow w piecie zdzierasz) a potem dopasuj buty.
sam jakbym mial 300 pln na buty do latania to bym tak zrobil
Dobry pomysł z tym bieganiem; jest zdecydowanie EV+ :]. Najlepiej zaglądnij tutaj: http://bieganie.pl
Znajdziesz tu wszelkie informacje odnośnie butów, planów treningowych, itd, itp.
I do zobaczenia na biegowych ścieżkach
Najlepszą opcją byłoby pójście do specjalistycznego sklepu sportowego - jakiś Intersport czy coś w ten deseń ze znajomym który orientuje się w tych sprawach.
Jeżeli nie znasz takiej osoby pozostaje liczenie na dobrego sprzedawcę
Z tym potrafi być naprawdę ciężko i trzeba uważać żeby nie dać wcisnąć sobie jakiegoś szajsu który ładnie wygląda, ale w bieganiu bardziej nam przeszkadza, niż pomaga
Lista rzeczy na którą TRZEBA zwrócić uwagę podczas zakupu:
:spade:1 Musisz wiedzieć jaki typ stopy masz:
http://polskabiega.sport.pl/polskabiega/51,105541,7702338.html?i=2
Do każdego typu stopy masz inne modele butów
W dobrych sklepach mają maty którymi możesz sprawdzić sobie jak to u Ciebie wygląda.
Jeśli nie mają to można zobaczyć po jakichś starych znoszonych adidasach czy podeszwa zużywa się równomiernie, czy bardziej z którejś strony
Wybór niewłaściwego typu buta może zamordować twoje nogi po kilkunastu kilometrach
2 Zawsze lepiej jest kupić but większy niż taki który już na starcie jest "na styk okej". Podczas biegania krew napływa do stóp które potrafią sporo się powiększyć
3 Nie patrz na wzór buta tylko na jego wygodę w czasie biegu (póki nie są różowe są git ♠_thumbsup: ) . To są buty do biegania nie do lansu. Takie buty powinny być używane tylko do treningu, chodzenie w nich zmniejsza żywotność amortyzacji
4 Przed zakupem koniecznie przebiegnij się w kilku modelach i wybierz ten który najlepiej Ci odpowiada. Sam 30sekundowy spacerek nie wystarcza żeby ocenić czy buty się nadają
Proponuje 2-3min potruchtać
+ chwilami specjalnie stawiamy lekko krzywo stopy i sprawdzamy jak but stabilizuje nam nogi
+ przyśpieszamy i zwalniamy na zmianę ze 3 razy żeby zobaczyć jak but się wtedy zachowuje
+ podskakiwanie w miejscu jak do skakanki też pomaga wyczuć czy dany but się dla nas nadaje
Ogólnie nie patrz na firmę tylko bierz co jest dla Ciebie najwygodniejsze.
Odradzam jedynie firmę Adidas + starsze modele Reebok
Ja swój pierwszy sezon przebiegłem w Nike za niecałe 200zł które były dla mnie o niebo wygodniejsze niż chociażby Asicsy 500zł+.
Teraz śmigam w tych:
http://www.newbalance.pl/katalog-produktow/obuwie/kolekcja-meska/mr848sl.html
Kilkadziesiąt km już w nich zrobiłem i z czystym sumieniem mogę polecić
Ogólnie Asicsy są ♠_thumbsup: , mają amortyzację inną technologią niż reszta producentów przez co są bardziej wytrzymałe, ale niestety droższe.
Kolejne droższe ale bardzo dobre buty to Lunarglide Nike - sam nie miałem okazji pobiegać w nich, ale wielu znajomych chwali sobie
Poszukaj porządnie po sklepach. Tak do 300zł a pewnie i taniej spokojnie powinieneś znaleźć dobre buty na kilka tysięcy kilometrów do przebiegnięcia.
Ale się rozpisałem
Ok wiosna nadeszła, pora zrzucić pasibrzucha, idę biegać PEACE
No i butów do biegania nie wolno prać
A jeśli jesteś z Wwy albo okolić polecam zajrzenie do jacekbiega.pl - BARDZO kompetentny facet, ale trzeba się wcześniej skontaktować, bo nie jest w sklepie cały czas.